diumenge, 3 de febrer del 2008

Nadal a l'americana

El nadal sempre ha sigut una època de bondat en la qual la gent donava el millor d' ella mateixa i era més solidària que la resta de l’any. Una època en què allò principal era estar amb la família per recuperar, d’alguna manera, aquell temps desaprofitat durant la resta de l’any.
Però, avui en dia, el nadal s’ha convertit en una cosa completament distinta. Aquella solidaritat amb els desproveïts, aquella atmosfera conciliadora ha devingut en una voràgine consumista on es competeix amb amics i familiars per fer el regal més car, oblidant així el vertader esperit nadalenc.

Perquè, senyores i senyors, cal no oblidar que el nadal rememora el naixement del nostre senyor Jesús i que, per tant, ha de ser una època d’alegria i familiaritat. És clar, a tots ens agraden els regals cars, però el consumisme s’ha apoderat d’aquesta festa per a convertir-la en un retrat del capitalisme que governa la nostra societat, deixant així de costat el caire religiós d’aquestes festes.

El més greu, però, és que a causa de la globalització i de l’imperialisme econòmic nord-americà, tampoc no celebrem l'arribada d’ Els Tres Reis Mags, sinó la d’un ancià amb sobrepés que beu coca-cola.

Però és més fàcil ser egoista i competir amb els altres per fer el regal més car que compartir allò que tenim amb els més necessitats. I és que oblidem les nostres tradicions amb una facilitat increïble, ja que és més senzill fer cas a les campanyes publicitàries de les multinacionals; després de tot, per a què pensar si ja hi ha gent que ho fa per nosaltres?