dissabte, 2 de febrer del 2008

El valencià és una llengua diferent?

Cree aquesta nova entrada perquè puguem parlar sobre el llibre de valencià abans que siga l' examen.
El llibre té quatre parts:
Narracions:
És una part que conta amb accions quotidianes el problema que existeix a la nostra comunitat. Es llig molt ràpidament i em pareix una bona forma per a enganxar el lector.
Contextualitzacions:
Encara que també dóna exemples que et fan pensar com "Per a ofrenar" és un poc més avorrida que la primera i es fa més encara a l'hora de parlar tant del nacionalisme.
Reflexions:
És, per a mi, la part MÉS AVORRIDA de tot el llibre, només fa que criticar els diversos partits polítics i finalment ja no saps què és allò que vol expressar l'autora o almenys a mi no m'ha quedat massa clar (si algú pot que m'ho explique).
Explicacions:
Només m'he llegit "llengües i dialectes" i he de dir que m' ha paregut una bona explicació ja que l'autora (gràcies a Déu) no ha donat valors personals, la qual cosa ja m'estava cansant. Quan acabe el llibre donaré una altra opinió.

Ara faig unes preguntes (sobretot per a qui ja s'haja llegit tot el llibre):
L'autora explica objectivament la història de la llengua valenciana?
Esteu d'acord amb tot el que expressa?

5 comentaris:

daviiid***vittooo ha dit...

Tens raó Oscar, encara em falta un poc per acabarlo, però l'única part que m'ha agradat ha sigut la primera, després es repeteix, hi ha molta ironía y trata d'explicar les coses tantes vegades que al final acaba liant... Està bé opinar, però arriba alguns momentes que l'autora sobrepasa aquest límit i es posiciona massa, les úniques explicacions que em convencen son les històries del principi, les demés son molt subjectives i en algunes no estic d'acord.

Oscar ha dit...

Perfectament explicat vitto!
Espere la col·laboració dels demés!!!!!

Pepe [l'alumne, xd] ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Pepe [l'alumne, xd] ha dit...

El llibre és molt partidista, i encara que comprenc que l'explicació del conflicte lingüístic valencià va íntimament unit a la política centralista i anticatalanista, el llibre es passeja massa per aquest sector, arribant un moment on ja no sabia si estava llegint un llibre sobre lingüística o si m'estàven donant un mitin.

Tot i però, estic d'acord amb les opinons sobre el conflicte de la llengua vessades per l'autora, i si el valencià és o no una llengua diferent del català ho han de decidir els filòlegs, i no els polítics.

Finalment dir que és un llibre molt farragòs de llegir i que no m'ha agradat molt la manera amb la qual ha abordat el tema. És un poc paradòxic que l'autora es queixe de la íncursió política en aquest tema i que ella no pare de fer política durant tota l'obra.

Anònim ha dit...

Pues yo no me lei el libro y saque un siete.

yo creo ke la gente se tiene que sentir a gusto con la lengua que hable.llevo nueve años en españa y no me acostumbro del todo al español, pero he olvidado mi identidad